Press "Enter" to skip to content

Styrka för löpare och cyklister

Vi är mycket glada att nu kunna presentera vårt senaste gruppträningspass – Styrka för löpare och cyklister i Linnéparken.

Även om sit-ups är en enkel och bra övning ger den för lite stabilitet i corepartiet. Därför kommer vi jobba mer med de stabiliserande musklerna i sidorna av coren.

Under en timme kommer vi jobba med att stärka upp de muskler som framförallt löpare och cyklister behöver för att prestera bättre. Självklart handlar mycket om benstyrka, men som tränare har jag också sett att väldigt många har stort behov av att förbättra styrkan och stabiliteten i corepartiet – och det handlar om mycket mer än att bara köra sit-ups.

Träningen kommer att genomföras som en cirkelträning med stationer där vi jobbar med både den egna kroppsvikten och enklare redskap.

Även om övningarna är specifikt utvalda för löpare och cyklister passar träningen bra för de flesta som vill bli lite starkare rent allmänt.

Kombinera gärna styrketräningen med våra intervallpass inomhus på cykel eller vår löpargrupp med löpteknik och intervaller (mer information kommer).

Vi använder både kroppsvikten, fria vikter och redskap som finns i Linnéparken när vi förbättrar styrkan och stabiliteten.

Vårsäsongen består av sju tillfällen, med start den 10 april klockan 19.00

Övriga datum är:
17 april, 24 april, 8 maj, 15 maj, 22 maj samt 29 maj.

Pris:
499 kronor (efter anmälan erhålls en faktura på avgiften).
Kombinationspris med både styrketräning och löpning/cykelgrupp: 799 kronor.

Har du några frågor är det bara att höra av sig på mail eller mobil 070-640 51 54.

Ifall du är osäker på om det här är rätt för dig är du välkommen att testa första gången (10 april) kostnadsfritt. Har du redan bestämt dig och bokar hela våren direkt får du en energibar från Umara på köpet.

Anmäl ditt deltagande här:

Jag har redan bestämt mig och får en energibar från Umara som extra premie.Jag vill prova första gången gratis.