Press "Enter" to skip to content

Mammaträning (och pappaträning) i Linnéparken

Efter en graviditet och förlossning är det många nyblivna mammor som inte längre känner igen sin kropp. Dels har den troligen förändrats en del rent utseendemässigt, men även under ytan har det hänt en hel del. Musklerna har förändrats och kanske har den även lagt på sig några kilon extra fettvävnad.

Utöver det ställs nya krav på vad kroppen ska klara av. Utöver stressen av att ha en extra familjemedlem som är helt beroende av dig fylls vardagen av tunga lyft när din lilla bebis ska lyftas upp och hanteras, och en sak kan du vara säker på – din lilla skatt kommer inte bli lättare med tiden, vilket ställer ännu större krav på din fysik. En svag och överbelastad rygg idag ger sig oftast inte tillkänna förrän många år senare. Passa därför på att stärka upp dina inre muskler redan nu, innan det är för sent.

I våra mammaträningsgrupper lägger vi fokus på att stärka upp din ”nya” kropp, inifrån och ut. Som nybliven mamma är det huvudsakliga fokuset inte att kunna lyfta så mycket som möjligt i bänkpressen eller att springa runt sjön så snabbt som möjligt. Det handlar om att hitta tillbaka till sin kropp och stärka upp den till samma nivå som före graviditeten innan du kan gå vidare med mer prestationsinriktad träning.

Träning för alla
Vi kommer under våren att ha två olika träningsgrupper.
Steg 1 är anpassad för dig som nyligen fött barn (0-6 månader sedan) eller i princip inte har kommit igång med någon träning alls. Vi kommer jobba med grundläggande och enkla övningar som anpassas efter din förmåga och din träningsnivå och passar alla som känner att du vill komma igång med träningen igen efter en graviditet och förlossning. Fokus kommer att ligga på att hitta styrkan, konditionskrävande övningar sparar vi till steg 2.

Vi rekommenderar alltid att du ska ha fått klartecken från barnmorska, läkare eller motsvarande att börja träna igen efter din förlossning.

Steg 2 är för dig som har kommit igång och tränat ett tag (både mammor och pappor) och vill ha lite större utmaningar i träningen. Precis som i steg 1 så kan varje övning anpassas efter dina förutsättningar och träningsnivå. Under steg 2 blandar vi både styrke- och lite mer ”flåsiga”-övningar.

Oavsett nivå kommer träningen vara upplagd som en cirkelträning där vi fokuserar på en övning i taget. Inga rörelser till musik eller avancerad koreografi.

Tillgång till personlig tränare
Träningspassen leds av välutbildade personliga tränare som har gedigna kunskaper om allt ifrån anatomi och träningsupplägg till vilka speciella krav som ställs på träningen för den som nyligen genomgått en graviditet och förlossning. Som deltagare i gruppen har du dessutom möjligheter att ställa frågor om just din träning innan och efter passen. Din tränare finns dessutom alltid tillgänglig via SMS, mail eller Facebook för att svara på dina funderingar.

Barnen är med
Som småbarnsförälder är det inte alltid så lätt att hitta tid för träning, därför får du självklart ta med ditt barn till våra träningar. De flesta övningar som vi gör använder vi barnet som ”vikt” eller träningspartner. Vill ditt barn hellre sova medan du tränar finns det gott om plats i Linnéparken där du kan parkera barnvagnen eller lägga ut en filt där din bebis kan ligga och leka medan träningen pågår. Behöver du smita ifrån för att ta hand om ditt barn gör du självklart det.

Har du även äldre syskon hemma kan även dessa följa med. Linnéparken har en väldigt fin lekplats som du hela tiden har överblick över medan vi tränar.

Plats
Träningen sker på gräsmattorna i vackra Linnéparken bredvid Domkyrkan.

Betalningsrutiner
Betalning sker efter att du bestämt om du vill fortsätta efter det första prova-på-passet som är gratis. Betalningen görs via Swish till 123 504 79 80 (Dekada AB). Kostnaden är 849 kronor för en period om 8 tillfällen. Vill du istället betala per gång betalar du 169 kronor per pass.

Vi kör igång höstterminen vecka 33 (12e och 14 augusti) med ett prova-på-pass för endast 30 kronor.

Anmäl dig till prova-på-passet genom att fylla i formuläret nedan och Swisha avgiften till 123 504 79 80. Anmälan via formuläret nedan förbinder dig inte till att fortsätta efter den första gången, utan det beslutet tar du först efter att du provat första gången.

Tider
Steg 1
tränar onsdagar klockan 10.00.

Steg 2 tränar måndagar klockan 10.00

Varje träningspass varar cirka en timme.

Undrar du över något är du välkommen att höra av dig på info@naturalfit.se eller på mobil 070-640 51 54.

Anmäl dig genom att fylla i formuläret nedan.

Jag vill gärna testa på steg 1-träningen på onsdagar klockan 10.00.Jag vill gärna testa på steg 2-träningen på måndagar klockan 10.00.