Press "Enter" to skip to content

Mammaträning i Linnéparken

Efter en graviditet och förlossning är det många nyblivna mammor som inte längre känner igen sin kropp. Dels har den troligen förändrats en del rent utseendemässigt, men även under ytan har det hänt en hel del. Musklerna har förändrats och kanske har den även lagt på sig några kilon extra fettvävnad.

Utöver det ställs nya krav på vad kroppen ska klara av. Utöver stressen av att ha en extra familjemedlem som är helt beroende av dig fylls vardagen av tunga lyft när din lilla bebis ska lyftas upp och hanteras, och en sak kan du vara säker på – din lilla skatt kommer inte bli lättare med tiden, vilket ställer ännu större krav på din fysik. En svag och överbelastad rygg idag ger sig oftast inte tillkänna förrän många år senare. Passa därför på att stärka upp dina inre muskler redan nu, innan det är för sent.

I våra mammaträningsgrupper lägger vi fokus på att stärka upp din ”nya” kropp, inifrån och ut. Som nybliven mamma är det huvudsakliga fokuset inte att kunna lyfta så mycket som möjligt i bänkpressen eller att springa runt sjön så snabbt som möjligt. Det handlar om att hitta tillbaka till sin kropp och stärka upp den till samma nivå som före graviditeten innan du kan gå vidare med mer prestationsinriktad träning.

Träning för alla
Våra mammagrupper baseras på grundläggande och enkla övningar som anpassas efter din förmåga och din träningsnivå och passar alla som känner att du vill komma igång med träningen igen efter en graviditet och förlossning.

Tillgång till personlig tränare
Träningspassen leds av välutbildade personliga tränare som har gedigna kunskaper om allt ifrån anatomi och träningsupplägg till vilka speciella krav som ställs på träningen för den som nyligen genomgått en graviditet och förlossning. Som deltagare i gruppen har du dessutom möjligheter att ställa frågor om just din träning innan och efter passen. Din tränare finns dessutom alltid tillgänglig via SMS eller Facebook för att svara på dina funderingar.

Barnen är med
Som mamma är det inte alltid så lätt att hitta tid för träning, därför får du självklart ta med ditt barn till våra träningar. De flesta övningar som vi gör använder vi barnet som ”vikt” eller träningspartner. Vill ditt barn hellre sova medan du tränar finns det gott om plats i Linnéparken där du kan parkera barnvagnen eller lägga ut en filt där din bebis kan ligga och leka medan träningen pågår. Behöver du smita ifrån för att ta hand om ditt barn gör du självklart det.

Har du även äldre syskon hemma kan även dessa följa med. Linnéparken har en ny och väldigt fin lekplats som du hela tiden har överblick över medan vi tränar.

Plats
Träningen sker på gräsmattorna i vackra Linnéparken bredvid Domkyrkan.

Betalningsrutiner
Betalning sker i samband med anmälan via formuläret nedan. Betalningen görs via Swish till 123 504 79 80 (Dekada AB). Kostnaden är 849 kronor för en period om 8 veckor. Hösten är uppdelad i två perioder. Den första perioden gäller veckan 34 till 41, och den andra vecka 42 till 49. Vill du inte delta en hel period går det också bra att delta på enstaka pass. Kostnaden per pass blir då 130 kronor.

Är du osäker på om den här träningen passar dig är du välkommen att prova på första gången gratis.


Tider
Träningen sker varje torsdag, med start klockan 10.00. Varje träningspass varar cirka en timme.

Undrar du över något är du välkommen att höra av dig på info@naturalfit.se eller på mobil 070-640 51 54.

Anmäl dig genom att fylla i formuläret nedan samtidigt som du betalar in anmälningsavgiften enligt ovan.