Press "Enter" to skip to content

Konditionsträning

Jag brinner för konditionsträningen och att få både dig och mig själv att orka springa, cykla, simma eller skida längre och snabbare.

Med flera hundra motionslopp och tävlingar i mitt eget bagage och ett nästan sjukligt intresse för forskning och studier runt konditionsträning och prestation har jag under över 25 år som aktiv atlet och tränare samlat på mig alla de kunskaper som krävs för att guida dig som vill förbättra din kondition.

Att springa snabbare och längre handlar om så mycket mer än att bara ställa den ena foten framför den andra lite snabbare. Självklart krävs det smart och målinriktad träning för att förbättra ditt VO2-max (konditionen), men att hitta svagheterna i din fysik och löpteknik kräver ett tränat öga. Dessutom krävs det kunskap för att förändra och förbättra din löpteknik och fysik så att du hittar vägarna till din maximala kapacitet samtidigt som du minimerar riskerna för att bli skadad.

Utöver 25 som år aktiv löpare, cyklist, triathlet och skidåkare har jag de senaste fyra åren arbetat som chefredaktör för Sveriges två största tidningar för aktiva cyklister – Svenska Cycling Plus och Allt om MTB. Det har gett djupa kunskaper om vad som krävs för att prestera både på landsvägen och på skogens stigar.

Så vill du nå dina mål som konditionsidrottare går den säkraste vägen via Natural Fit och Daniel Evaldsson!

Varmt välkommen att boka ett gratis konsultationsmöte hos mig!

Några egna meriter som konditionsidrottare

  • 27 st Göteborgsvarv (halvmaraton) som bästa på 1.23.13.
  • Över 15 Lidingölopp (30 km) som bäst på 2 timmar och 13 minuter.
  • Maraton 3 timmar 8 minuter.
  • 10 km landsväg: 37.01.
  • 9 Vasalopp, som bäst på 5 timmar 45 minuter.
  • Järnmannen i Kalmar (innan det blev Ironman). Tid 12 timmar 37 minuter.
  • Ett flertal DM-medaljer både som löpare och orienterare.