Press "Enter" to skip to content

Kom igång

Många har kanske inte tränat så mycket den senaste tiden, men inser till slut att det är dags att göra något åt de där extra kilona runt magen eller bli lite starkare för att slippa få ont i rygg och leder så fort kassen i mataffären ska bäras hem.

Många tycker att gymmet är en miljö som de inte känner sig speciellt bekväma på. Men den osäkerheten kan du snabbt komma ifrån. Mitt bästa tips är självklart att anlita en Personlig Tränare som kan guida dig igenom hur maskinerna ska användas och hur du får maximal effekt av din tid på gymmet. En seriös PT hjälper dig också planera din träning så att du vet vad du ska göra nästa gång du kommer till gymmet.

Min erfarenhet säger dock att för att träningen ska flyta på krävs det att du träffar din PT ungefär en gång i veckan, och tränar själv ytterligare ett par gånger däremellan. Redan efter en vecka med ett sådant upplägg kommer du märka att du blivit starkare och efter en månad börjar även förändringen synas rent visuellt. För att inte tala om den boost av självförtroendet som din nya livsstil kommer att innebära.

Den första tiden i gymmet tränar vi med säkra och enkla maskiner så att du snabbt kommer igång, efterhand som du blir starkare och mer träningsvan börjar vi så smått träna med fria vikter som ger ännu bättre resultat, men kräver lite mer kunskap och teknik.

Så vad tvekar du på? Låt 2017 bli året som du tar tag i din träning och tillsammans hittar vi både glädjen och motivationen till träning och en hälsosammare livsstil!

Boka innan nyår så får du hela fyra PT-timmar för endast 999 kronor.